این مراسم در محل نماز خانه حضرت علی اصغر(ع) آموزشگاه حکیم نظامی باحضور دانش آموزان ، انجمن اولیا ،همکاران محترم واولیای دانش آموزان برتر در روز یکشنبه1392/12/24 پس از تلاوتی چند از کلام الله مجیدتوسط یکی از دانش آموزان برگزار گردید. ایتدا مدیر آموزشگاه ضمن خیر مقدم به تمام حاضرین ازتلاش دانش آموزان وزحمات بی دریغانه همکاران که در موفقیت دانش آموزان نقش اصلی را داشتند تقدیر وتشکر نمود . سپس حجت الاسلام آقای دستجردی امام جماعت مسجد صاحب الزمان شهرقلندر آباد
لطفا برای دیدن گزارش کامل به ادامه ی مطلب بروید.
با توجه به نزدیک شدن به روز های پایانی سال 1392 بارش زیبای برف این رحمت آسمانی باعث شادی ونشاط دانش آموز
دبستان حکیم نظامی قلندر آباد شد
لطفا برای دیدن تمام عکس ها به ادامه مطلب بروید.
به گزارش «شیعه نیوز»، درفاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانیهای خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد.
این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود: یادم میآید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:» درباره شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟«رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانهای دادند و فرمودند:» برای شما چه فرقی میکند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند. وی افزوده بود: دقیقا همین نکتهای که حضرت آقا فرمودندمدنظر است. ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت اینکه فضائل حضرت زهرا (سلام الله علیها) هم بیحد و حصر و بیاندازه است. فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه (سلام الله علیها) نفاق را از انسان میزداید، ایمان انسان را زیاد میکند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی میشود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا میکند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین (علیهم السلام) خصوصا حضرت بقیة الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محبوب مینماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف میکند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتیها، متدینین، نمازگزاران و مسجدیها در مراسمهایی مختلف این فضائل گفته شود.
ادیب یزدی گفته بود: ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه (سلام الله علیها) ۴ نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم (سلام الله علیها) ۴۰ روز بعد از رحلت حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به شهادت رسیدهاند بعضیها گفتهاند ۶۰ روز، بعضیها ۷۵ و بعضیها دیگر ۹۵ روز. اما برای اینکه روز عظیم شهادت بیبی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار دادهایم که در مشخصترین ایام ۱۰ روز قبل از شهادت ۷۵ تا ۱۰ روز بعد از شهادت ۹۵ در نظر گرفته شده است. یعنی در طول سال حداقل ۴۰ روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است.
منبع : خبرانلاین
در بین مردم واژههایی وجود دارد که از ویژگی خاص برخوردار است و قداست خاصی برای آن قائل هستند مثلا واژه مجتهد، واژه عالم، واژه ولی، واژه امام و واژگانی که مردم برای آن احترام خاصی قائل هستند. یکی از واژههایی که بین ما مسلمانان از ویژگی خاص برخوردار است و با احترام به آن نگاه میکنیم واژه شهید است.
امروز در جامعه ما به فرموده امام خانواده شهدا و شهیدان چشم و چراغ جامعه هستند پس آنان از ویژگی خاص برخوردارند.
قرآن در سورههای مختلف از شهید و شهدا به بزرگی یاد میکند در مفاهیم اسلامی شهید قداست خاص دارد و خدا د رقرآن در سوره توبه میفرماید آنان که در راه خدا هجرت و جهاد کردند با مال و جان خود درجه و مقام بالایی دارند و آنها سعادتمند و رستگار هستند. همچنین در سوره آل عمران خدا میفرماید: گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدهاند مردهاند آنها زندهاند و در نزد خدا روزی میخورند. ما در فقه اسلامی هم برای شهید احترام خاصی قائلیم. کسی که از دنیا برود یقینا باید او را غسل و کفن کرد و نماز بر او خواند تا دفن شود اما شهیدی که در راه خدا کشته شده است دیگر نیازی به غسل و کفن ندارد. در روایاتمان آمده که در عالم قبر از شهید سوال و جوابی نمیشود. زیرا او استثنا است. روایتی از پیامبر آمده است که یکی از اصحاب سوال کرد چرا از شهید در عالم قبر سوال و جوابی نمیکنند پیامبر فرمود شهید همان زمانی که شمشیر را بالای سرش میگیرد و بارقهای که از شمشیر او ظاهر میشود در واقع آزمایش و سوال و پاسخش میباشد.
شهید مانند شمع است. میسوزد وبا سوختنش اطراف خود را نوافشانی میکند اگر امروزما درآرامش وآسایش هستیم ویا علما ودانشمندانمان با آرامش کامل تحصیل علم می کنند و جامعه ازنتایج علم آنان برخوردار هستند و یا مخترعی از اختراع خود مردم را بهرهمند میکند همه به خاطر وجود شهید است. اگر شهید جامعه را آرام نگه نمیداشت امنیتی نبود آیا مخترع و عالم می توانستند کاری انجانم دهند تا علمشان بروز کند. بنابر این مقام شهید از آنها بالاتر است.
و منطق شهید هم دمیدن روح به اندام مرده ارزش های اسلامی است. ما امروز در جامعه خود وقتی میخواهیم کسی را از نظر ارزشی والا محسوب کنیم میگوییم واقعا مقام مجاهد و شهید را دارد
همواره فرهنگی که سازنده جامعه اسلامی بود فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. دست آورد های ما از اول انقلاب تا به امروز مدیون همین فرهنگ ایثار وایثارگری است. اگر امروز آسوده هستیم به خاطر آن است که آسودگی از ایثارگران سلب شده است. آنهایی که چشم دادند تا چشم های ما خوب ببیند ،آنهایی که مانند آقایشان ابوالفضل دستانشان رافداکردند تا مادستتانمان را پیش شرق وغرب دراز نکنیم ، پاهایشان رادر فکه ،چزابه ،طلائیه ، جزایر مجنون بازی دراز و ....جا گذاشتند تا ما محکم واستوار در مقابل نامهربانی های دشمن قسم خورده دین ومیهن خود بایستیم اگر میخواهیم انقلاب، قرآن و اسلام در این کشور حکفرما باشد باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بماند. اما م در رابطه با شهدا میفرمود اینها شمع محفل بشریتند وحضرت آقا خطاب به مسئولین فرمودند عمده کاری را که انجام میدهید نشر فرهنگ ایثار و شهادت باشد. زیرا اگر روزی کشور مجددا به خطر بیفتد باز هم این ایثاررگران هستند که کشور را از خطر نجات میدهند. به همین دلیل همه ی ما موظفیم تمام تلاشمان رابکنیم تا روز شهید در جامعه به خوبی خودنمایی کند.
آنهایی که میگویند تمام گزینهها روی میز است بدانند که ما واژه هایی مانند شهید، جانباز و شهادت را روی میز داریم و باتمام قدرت اعلام می کنیم که آزموده را آزمودن خطاست . وتا وقتی که این همه جانباز وایثارگر وجوانان غیرتمند ، و ملت تحت امر فرماندهی کل قوا هستند پیروزیم. بترسید از روزی که رهبری ما دستور بدهد تا آن گوشه چشمی هم که به کشور ما باشد بایاری خدا کور کنیم.
رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
به مناسبت فرمان امام راحل برای ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران در اسفند سال 1358 درسالگرد تاسیس این بنیاد روز 22 اسفند ماه به عنوان روز شهید و بزرگداشت شهدا نام گزاری شده است . که به همین بهانه از جناب سرهنگ پاسدار علی اصغر خوشه بست جانشین اسبق ناحیه شهرستان فریمان و برادر دانش آموز شهید ابوالقاسم خوشه بست که باحضور بیش از 30 ماه در مناطق مختلف جبهه های نبرد همنشین وهمسنگر بسیاری از شهدا بوده ، از طرف مدیر آموزشگاه دعوت بعمل آمد تا در جمع صمیمی دانش آموزان وهمکاران آموزشگاه حکیم نظامی قلندرآباد حضور یابند تا باذکر خاطرات خود یاد وخاطره ی شهدا را برای ما زنده کنند.
این مراسم بعلت تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه یک روز زودتر درمحل نماز خانه آموزشگاه حکیم نظامی باحضور دانش آموزان پایه های سوم تاششم وهمکاران محترم باتلاوتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از دانش آموزان شروع گردید وسپس مدیر آموزشگاه ضمن خیر مقدم به برادر بزگوارشهید خوشه بست وحاضرین در مراسم گرامی داشت روز شهید
به ذکر دوخاطره ازشهدای دانش آموز ابوالقاسم خوشه بست و ابوالقاسم هروی نژاد که در عملیات های والفجر مقدماتی ووالفجر یک افتخار همرزمی را باآنان رادشته است پرداخت .
وپس از آن جناب سرهنگ پاسدار خوشه بست به تشریح ایثار گری ها ی دوران دفاع مقدس پرداخت وبرای دانش آموزان ازروهای پر هجیان نوجوانی سخن گفت که با سن کم خود تلاش میکردند برای دفاع از کشورشان در مقابل متجاوزین حضور یابند ،در ادامه به مقایسه توان رزمی کشور اززمان شروع جنگ تا کنون اشاره ای نمودند ،وضمن یاد آوری از عزت وافتخار کنونی کشور درسطح جهان به دانش آموزان یاد آور شدند وفرمودند که ماهرچه داریم از عنایت امام زمان(ع) وتدبیر رهبری فرزانه وآگاه وبرکت خون شهدا داریم و همه ی ما موفظف هستیم از زحمات وخودگذشتگی شهدا ودلسوزان به انقلاب محافظت کنیم. این مراسم درساعت 11 با ذکر صلوات به یاد شهدا وامام شهدا پایان یافت.
لطفا برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید
چهارشنبه سوری حرکتی بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی و ترقه بازی چهارشنبه سوری، جایی را بسوزانند، ضامن هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی، در پایان درس تفسیر قرآن خود، در مسجد اعظم، مراسم چهارشنبه سوری را یک سنت پوچ و سیئه دانسته و تاکید کردند: چهارشنبه سوری یک سنت سیئه ای است که متاسفانه بنیان گذاشته اند .
ایشان با بیان این که باید احترام ایام فاطمیه حفظ شود، افزودند: چهارشنبه سوری سنت بسیار تلخی است و علمای بزرگی همچون آخوند خراسانی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بر حرمت هرگونه آتش بازی و ترقه انداختن تاکید کرده اند.
معظم له با تاکید بر این که ترقه بازی، اتلاف مال بوده و حرام است، تصریح کردند: این حرکت بر خلاف عقل و شرع است و اگر افراد در آتش بازی چهارشنبه سوری، جای را بسوزانند، ضامن هستند، چون آسیب رسانی به دیگران سنت پلید و زشتی است
این مفسر قرآن کریم با اشاره به لزوم تبیین حقایق معارف اسلامی، تصریح کردند: علما و روحانیون باید جامعه به ویژه دانش آموزان را با آسیب های حرکاتی چون چهارشنبه سوری و آتش بازی آشنا کنند.
حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان یادآور شدند: باید این گونه سنت های سیئه و خلاف عقل و شرع را از چهره جامعه اسلامی دور کرد.
کد خبر: ۳۸۶۱۰۳
انسان چه وقت به خواص قارچ پى برد؟
به نظر مى رسد که انسان قبل از تاریخ به خواص قارچ پى برده و آن را به عنوان غذا مصرف کرده است و حتما کشف این ماده غذایى خالى از خطر نبوده و انسانهایى در آن دوران قربانى قارچهاى مسموم شده اند زیرا انواع قارچهاى مسموم هنوز هم وجود دارد و در سراسر جهان گاهى مصرف کنندگان را دچار مسمومیت و مرگ مى کند .
وقتى تاریخ را ورق مى زنیم به زندگى رومیان برمى خوریم که به قارچ علاقه زیادى داشتند و آن را در صورت اغذیه خود وارد کرده بودند و عقیده داشتند قارچ در اثر رعد و برق آسمان در کوهها و جنگلها پیدا مى شود.
از قرون وسطى توانستند قارچ را بکارند و نوعى از قارچ غیر سمى را به نام ((قارچ پاریسى )) به عمل آوردند. این نوع قارچ امروز هم به عمل مى آید و کشتزارهاى وسیعى براى کشت این نوع قارچ به وجود آمده است که تاریک و مرطوب است .
کشاورزان عصر حاضر تعجب مى کنند وقتى مى بینند مکتشفین و جویندگان عصر جدید موفق شده اند به فراوانى قارچ را روى ((پوست گلابى )) و سر ((مارچوبه )) کشت کنند و آن را افزایش دهند.
طبق آزمایشهاى علمى که به عمل آمده است در آزمایشگاههاى گیاه شناسى توانسته اند با بیست گرم قارچ هر روز چهارصد گرم گوشت قارچ به عمل آورند که از جهت مزه و طعم و خواص قارچ خوراکى را داشته باشد.
ارزش غذایى قارچ
قارچها از گیاهانى هستند که به طور استثنایى کلروفیل ندارند و داراى مقدار سرشارى پروتئین هستند که پروتئین آنها از لحاظ مقدار نزدیک به گوشت است و در نتیجه قارچها سبزى منحصر به فردى از این لحاظ مى باشند که بیشتر از سبزى به گوشت شباهت دارند.
قارچهاى خوردنى سرشار از ویتامین مخصوصا ویتامینهاى ((ب ۱)) و ((ب ۲)) و ((پ پ )) و ((د)) مى باشند.
قارچها داراى چهار تا پنج درصد مواد نشاسته اى هستند. موشها و خوکچه هاى هندى در آزمایشگاه توانسته اند با خوردن قارچ به جاى مواد پروتئین تغذیه کنند و کمترین کمبود از نظر پروتئین در آنها پیدا نشده است .
قارچها هیچگونه مواد قندى ندارند و همچنین فاقد چربى هستند و از این جهت داراى ارزش غذایى زیاد هستند. متاءسفانه سللوز گوشت قارچ که (در دم بیشتر از کلاهک آن است ) غیر قابل هضم است به همین جهت است که مصرف این ماده غذایى را که ((عموى گوشت ))است براى کسانى که هضم مشکلى دارند به ندرت تجویز مى کنند.
ولى در هر حال براى هر غذا شصت تا صد گرم قارچ را مى توان مصرف کرد بدون این که عوارض سوء هضم آن ما را ناراحت کند. مقدار مصرف قارچ در هر غذا از صد و پنجاه گرم تا دویست گرم که تجاوز کرد هضم آن به علت سللوزها مشکل مى شود.
چه کسانى نباید قارچ بخورند؟
مصرف قارچ به علت این که دیر هضم مى شود براى پیران ، زنان حامله و کسانى که بچه شیر مى دهند مناسب نیست .
کسانى که مبتلا به اختلال کلیه هستند باید مثل تمام مواد پروتئینى از مصرف زیاد قارچ خوددارى کنند.
کسانى که اختلال هاضمه دارند و یا از کبد علیل و رنجورند و یا کولیت روده دارند و یا به ورم مفاصل مبتلا هستند و یا به علت اسیداوریک موجود در خون مبتلا به نقرس شده اند نباید قارچ مصرف کنند.
چه کسانى باید قارچ بخورند؟
کسانى که دیابت دارند باید قارچ بخورند زیرا قارچ هیچگونه ماده قندى ندارد.
قارچ براى کسانى که یبوست دارند مفید است زیرا سللوزهاى آن به رفع یبوست آنان کمک مى کند.
اشخاصى که چاق هستند باید قارچ را با سرکه یا آب لیمو بخورند زیرا قارچ هیچگونه ماده چربى ندارد و در نتیجه آنها را چاق نمى کند.
کسانى که مسلول هستند اگر قارچ بخورند موجب باز شدن اشتهاى آنها مى شود و در نتیجه با اشتها غذا مى خورند و حال عمومى آنها بهبود مى یابد.
چگونه باید قارچ را انتخاب کرد؟
توصیه ما در مورد مصرف قارچ به شما این است که هیچ وقت قارچى را که کاملا نمى شناسید مصرف نکنید. وقتى خودتان نمى دانید قارچى را که پیدا کرده اید سمى یا غیر سمى است از مصرف آن صرفنظر کنید. اگر به خوردن قارچ علاقه دارید بهتر است آن را از فروشنده مطمئنى بخرید و یا از قوطیهاى کنسرو قارچ استفاده کنید.
از انواع قارچها، نوعى از آن که معروف به ((آمانیت فالوئید)) است کشنده و مرگبار است و بقیه اقسام سمى قارچ مسمومیت هاى شدید به بار مى آورد که اگر زود به پزشک مراجعه نشود موجب هلاکت مى گردد، بنابراین در مورد انتخاب و مصرف قارچ باید احتیاط کامل را رعایت کرد.
( برگرفته از سایت انجمن پزشگان ایران )
کمک کنید تا فرزندتان تکالیفش را فراموش نکند
همانطور که بسیاری از والدین میدانند، ممکن است اتفاقات بسیاری بین خانه و مدرسه روی دهد. شاید تکالیف در اتوبوس جا بماند و... یا شاید فرزندتان به شما بگوید تکلیف ندارد و بعدازظهر با ناراحتی بگوید یادش آمده باید یک انشاء برای فردا صبح آماده کند! در این مواقع باید به فرزند فراموشکار خود یک دفتر یادداشت بدهید یا با یک مقوا کیف او را به ۲بخش تقسیم کنید و تکالیف روزانه را در قسمت جلوتر قرار دهید و تکالیف هفتگی و مربوط به پروژه یا گزارش را در قسمت عقبتر از آن بگذارید. |
در ضمن نام و شماره تماس همکلاسیهای فرزندتان را نیز در جایی برای خود یادداشت کنید تا هنگامی که فرزندتان تکلیف را جا انداخت یا اشتباه نوشت از دوستش بپرسید. از معلم فرزندتان نیز کمک بخواهید و ساعات انجام تکالیف او را در جایی یادداشت کنید تا او نیز اطلاع داشته باشد که فرزندتان در خانه چه میزان مطالعه میکند و برای انجام تکالیفش چقدر وقت میگذارد.
چطور میتوانید فرزندتان را از تماشای بیش از حد تلویزیون و انجام بازیهای رایانهای و... منع کنید؟
روش خودتان را کنار بگذارید و دست از نصیحت کردن بیش از حد بردارید. احتمالا فرزند شما بازی و تلویزیون را به انجام تکالیف مدرسه ترجیح میدهد اما شما باید انجام تکالیف را در اولویت قرار دهید.
اگر میخواهید هر روز شما با بحث و سرزنش و نصیحت به فرزندتان سپری نشود، زمان مشخصی برای انجام تکالیف او در نظر بگیرید.فقط دقت کنید زمانی را انتخاب کنید که کودک خسته نباشد و آنقدر سرحال و با حوصله باشد که با دقت، تمام تکالیفش را انجام دهد، نه از سربیحوصلگی و انجام وظیفه. بعضی والدین جدول زمانبندی برای درس و بازی با فرزندشان مشخص میکنند؛ بعضی دیگر با فرزندشان قرارداد میبندند تا او در زمان و ساعت مشخصی تکالیفش را انجام دهد.
عدهای دیگر ساعت را سر زمان مشخص کوک میکنند تا هنگام شروع مطالعه زنگ بزند؛ اما اگر هریک از این روشها فرزند شما را عصبانی یا ناراحت کند، مفید نیست.
مکانی برای مطالعه
جایی که بچهها تکالیف خود را انجام میدهند مانند زمان آن مهم است. در نظر گرفتن جایی مخصوص مطالعه موجب سهولت و عادی شدن آن میشود. این منطقه میتواند یک میز تحریر یا گوشهای از یک میز در اتاق شما باشد؛ طوری که هرچه میخواهد در دسترس داشته باشد تا دائم چیزی را گم نکند یا فریاد نزند: «مامان! پس این مدادپاککن من کجاست؟ یا...»
آیا تا به حال توجه کردهاید هنگامی که به فرزندتان در انجام تکالیفش کمک میکنید، او از شما قدردانی نمیکند و در بسیاری از موارد حتی بیشتر عصبانی میشود؟ زیرا او شما را مانند پلیسی میبیند که مامور رسیدگی به تکالیف و وظایفش هستید و دائم از او ایراد میگیرید و سرزنشاش میکنید؛ بنابراین چطور توقع دارید با این شرایط از شما تشکر کند.
البته بهتر است در مقطع ابتدایی، هنگامی که فرزندتان مشغول انجام تکالیفش است، در کنارش باشید. حضور شما او را دلگرم میکند تا به کارش ادامه دهد و حس کند از جانب شما تأیید و حمایت میشود. بعضی از والدین همراه کودک میخوانند و مینویسند و درواقع انجام تکالیف به جای اینکه توسط کودک انجام شود، بین هر دوی آنها تقسیم میشود. برخی والدین نیز تصور میکنند که دادن رشوه و پاداش میتواند انگیزهای برای کودکان باشد.
این رشوهها میتواند ستاره، برچسب، تماشای برنامههای تلویزیون، بستنی، شکلات و... باشد؛ اما از همه بهتر رضایت و خشنودی درونی کودک است. این رضایت برای تمام کردن تکالیف کافی است؛ البته رضایت برای بچههای کم سنوسال معنای کمتری دارد اما اگر تصمیم دارید فرزندتان را تشویق کنید، از جوایز و پاداشهای کوچک مانند برچسب یا عکس برگردان شروع کنید و به تدریج هم از تعداد آنها کم کنید.
البته برخی کارشناسان دادن هر نوع رشوه به کودک را به خاطر انجام تکالیفش رد کردهاند زیرا تکلیف مدرسه در واقع بخشی از مسئولیت کودک است. درست مانند بزرگترها که باید کار کنند، آنها نیز باید درس بخوانند و تکالیفشان را انجام دهند. بنابراین استفاده از پاداش باید به عنوان آخرین راه با دقت کامل صورت گیرد تا کودک تنها به خاطر گرفتن جایزه درس نخواند.
نظارت غیر مستقیم
بعضی از بچهها هنگام انجام تکالیفشان بازیگوشی و شلوغکاری میکنند و همه جا را به هم میریزند، بنابراین والدین این کودکان باید نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند:
- اگر فرزندتان هنگام درس خواندن تمرکز ندارد، سعی کنید با او درس بخوانید و مانند یک معلم از او درس بپرسید.
- از یک تقویم رومیزی استفاده کنید و هر مرحله از انجام تکالیفش را در آن یادداشت کنید و علامت بزنید.
- اگر تکالیف درسی او بیش از اندازه مشکل بود و فرزندتان نمیتوانست به تنهایی آن را انجام دهد، شما میتوانید فقط به او کمک کنید، نه اینکه بهجای او تکلیفش را انجام دهید.
- وقتی فرزندتان از درسی مانند ریاضی وحشت دارد، میتوانید روش سادهای برای حل تمرینات برای او در نظر بگیرید مثلا اگر ۴۰ تمرین ریاضی داشته باشد، به او پیشنهاد کنید آنها را ۵ تا۵ تا حل کند.
بعد از اینکه ۵تای اول را حل کرد، زمانی را برای استراحت او در نظر بگیرید یا چیزی برای خوردن به او بدهید و همینطور ادامه دهید تا آخرین پنجتایی را حل کند. بدین ترتیب کمتر خسته میشود و زمان زودتر برایش میگذرد. بعضی کودکان هر شب تکالیفشان را با ناراحتی و گریهوزاری تمام میکنند، در این صورت باید ببینید آیا مشکل خاصی دارند؟
آیا آنها معلم یا مدرسهشان را دوست ندارند در محیط مدرسه ناراحتیای دارند یا...؟ گاهی نیز ترس از مشق شب به دلیل توقع زیاد بعضی معلمان است. اگر فرزند شما چنین وضعیتی دارد با والدین دیگر دانشآموزان صحبت کنید تا بفهمید آیا بچههای دیگر نیز همین مشکل را دارند؟ سپس میتوانید با معلم فرزندتان صحبت کنید و از او هم در این زمینه کمک بگیرید و متوجه شوید اشکال کار در کجاست.
سعی کنید فرزندتان از ابتدای شروع تحصیل، تنها به کتابهای مدرسه و انجام مشق شب اکتفا نکند و در کنار آنها از مجلات مخصوص کودکان، کتابهایی مانند فرهنگ لغات کودکان، اطلس جغرافیایی، دایرهالمعارف و... استفاده کند. بدینترتیب هم اطلاعاتش بالاتر میرود و هم به مطالعه و یادگیری علاقه بیشتری نشان خواهد داد.
در واقع میزان علاقهمندی کودکان به مطالعه تاثیر زیادی در چگونگی شکلگیری الگوی مورد استفاده آنها برای مطالعه در آینده خواهد داشت. شما هرچقدر بیشتر بتوانید کودکان را جذب مطالعه کنید، احتمال اینکه در آینده نیز بیشتر به مطالعه روی بیاورند بیشتر است اما اگر آنها را به نوعی خسته و دلزده کنید کمکم علاقهشان برای مطالعه رو به کاهش میگذارد.
به همت اداره کل نوسازی خراسان رضو ی وزحمات وپیگیریهای موثر جناب مهندس دانشمندی ومهندس صیفی وهمچنین مدیریت آموزش وپرورش شهرستان فریمان جناب آقای برزخی وزحمات بی دریغانه ی کارشناس پشتیبانی آقای خلیق باهزینه ی بیش از 23 میلیون تومان طرح شوفاژ کشی در آموزشگاه حکیم نظامی قلندرآباد به مرحله ی اجرا در آمد وجا دارد از زحمات مجری این طرح که بصورت شبانه روزی در اجرای این پروژه تلاش می کنند قدردانی گردد. و در پایان امید واریم که با اجرای طرح ها ی شوفاژ کشی و نصب بخاری های تابشی تمام مدارس شهرستان فریمان از این امکانات بهره مند گردند.
لطفا برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید
حضور تیم فوتسال دبستان حکیم نظامی قلندر آباد در مسابقات فوتسال آموزشگاههای ابتدایی پسرانه شهرستان فریمان
توزیع البسه اهدایی توسط خیرین بین دانشآموزان دبستان حکیم نظامی قلندرآباد ، این هدایا شامل کفش پیراهن ژاکت بلوز شلوار ورزشی به ارزش بیش ازچهارده میلیون ریال بین دانشآموزان نیازمند توزیع گردید. ضمن تقدیر از تلاش مدیر مجتمع قدس آقای محمد علی پاکدل اول وهمت خیرین محترم ، ا نجمن اولیا ،معلم پرتلاش پایه اول سر کار خانم ظاهرو... که بانی این هدایا بودند. امید داریم که دانشآموزان پیرو خط ولایت و رهبری با تحصیل علم و دانش باعث ترقی و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف باشند.
به منظورنشاط وشادابی دانش آموزان دبستان حکیم نظامی قلندرآباد امروز پایه های دوم تا ششم بهمراه مربیان خود در نوبت بعد از ظهر بارعایت تمام قوانین اردویی باتخفیف ویژه از استخر شنای شهدای فرهنگی آموزش وپرورش شهرستان فریمان استفاده نمودند .
که این بر نامه مورد استقبال گرم دانش آموزان ،اولیا وانجمن قرارگرفت . وهمچنین از همکاری صمیمی مسئول تربیت بدنی
جناب آقای علیرضا اطاقی ومدیریت محترم استخر جناب آقای میثم سیاسی ودیگرعزیزان تقدیر وتشکر می گردد.
رهبرا تا قدس همراه تو ایم
پاسخی بر این عمار توایم
حضور پررنگ گردان بیت المقدس شهر قلندرآباد دررزمایش سراسری الی بیت المقدس (عاشقان ولایت ، فدائیان رهبر)
در منطقه ی عمومی بند فریمان زمان هشتم ونهم اسفتد ماه
اگر دانش آموزان از مداد معمولی HP استفاده نمایند عضلات دستشان تقویت می شود. حرکات چشم ها و دست با عبارت مورد نظر همخوانی پیدا خواهد کرد و موقع نوشتن زیر نویس ها ، تکالیف ریاضی ونقّاشی کردن و همچنین در دیکته زود خسته نخواهد شد . چون مدادهای معمولیHP مثل روان نویس ها ، خودکار و ماژیک حرکت شتابی ندارند و مداد در رو ی کاغذ اصطحکاک ایجاد می کند لذا این کُند حرکت کردن در مقایسه با روان نویسی ، فرصت بیشتری خواهد بود که دانش آموز ، آرام وبا دقّت و خوش خطّ بنویسد و همچنین به مواردی چون توجه به روی خطّ زمینه ، بالا و پایین خطّ زمینه بیشتر دقّت می کند و در نتیجه صحیح نویسی، درست و خوش خطّی را به دنبال خواهد داشت و این روشی پیش نیاز املا ، تلفظ درست کلمات و خوب دیدن شکل کلمات و آسان و روان خوانی مطالب در آینده کمک شایانی در پی خواهد داشت .
متاسفانه بعضي والدين مدادهايي در اختيار دانش آموز قرار مي دهند كه يا خيلي كمرنگ است و يا دانش آموز مدام در حال تراشيدن آن مي باشد و اين خود سبب عقب ماندن دانش آموز از دوستانش مي شود .